poniedziałek, 31 października 2022

Linki z łapanek eksperckich

 Ludzie zazwyczaj chcą zrobić jedną z trzech rzeczy, kiedy wpisują coś w Google:

    Kupić coś
    Nauczyć się czegoś
    Dostać się gdzieś (np. na konkretną stronę internetową)

Możesz myśleć, że zestawienie ekspertów pasuje do intencji wyszukiwania, gdy szukający chce się uczyć, ale pozwól, że zapytam: Jak często naprawdę chcesz mieć listę setek przypadkowych i potencjalnie przeciwstawnych opinii, gdy po prostu próbujesz znaleźć odpowiedź na coś?
Prawdopodobnie nie bardzo często, dlatego łapanki eksperckie rzadko są optymalnym formatem treści, jeśli chcesz uplasować się wysoko w Google.
Eksperci rzadko linkują do łapanek, w których są obecni
Jeśli publikujesz łapankę ekspercką z zamiarem przyciągnięcia backlinków ze stron autorów, mam złą wiadomość: Większość ekspertów prawdopodobnie nie będzie linkować do Twojej łapanki.

Skąd wiem? Porównałem linki zewnętrzne i domeny odsyłające do łapanki ekspertów, którą opublikowaliśmy w 2015 roku, aby sprawdzić, jak wielu wyróżnionych ekspertów linkowało do łapanki. Wynik to 21% - czyli mniej więcej 1 na 5.
To może nie brzmi zbyt szalenie, ale trzeba pamiętać o kilku rzeczach:

    Opublikowaliśmy ten post, kiedy łapanki ekspertów były prawdopodobnie u szczytu swojej popularności.
    Prawie każdy w branży SEO chce być przedstawiony na blogu Ahrefs, więc bycie przedstawionym w naszym zestawieniu jest czymś, o czym warto krzyczeć.
    Mieliśmy już relacje z wieloma osobami, które do nas linkowały.

Innymi słowy, w 2022 roku, jeśli nie jesteś znaną marką, ta liczba prawie na pewno będzie znacznie niższa.
Moja opinia: Możesz uzyskać 1 na 10 współpracowników, aby linkować do ciebie - jeśli masz szczęście.
Eksperci rzadko dzielą się zestawieniami, w których są obecni
Wydawać by się mogło, że udostępnienie łapanki na Twitterze będzie dla nich oczywistością. Ale wygląda na to, że bardzo niewielu z nich to robi. Sprawdziłem Twittera, i tylko kilka osób wyróżnionych w naszym roundup ekspertów wydaje się, że podzielili się nim.
Nawet jeśli tak, rzeczywistość jest taka, że ich udział jest mało prawdopodobne, aby wysłać dużo (jeśli w ogóle) ruchu na naszej drodze.
Oczywiście, prawdziwi eksperci również mają wielu zwolenników, ale rzadko mają za sobą amplifikację dużych marek, takich jak Ahrefs.
Podsumowując, jest mało prawdopodobne, że otrzymasz więcej niż garść kliknięć od ekspertów dzielących się twoim postem na mediach społecznościowych.

Trzy lepsze alternatywy dla raportów ekspertów


Być może łapanki ekspertów miały już swój dzień, ale nadal istnieją sposoby na wykorzystanie wkładu ekspertów do poprawy treści i SEO. Trzeba tylko być trochę bardziej kreatywnym i włożyć więcej wysiłku. Przyjrzyjmy się kilku pomysłom.
Przeprowadź wywiad z ekspertem i opisz jego spostrzeżenia
Jeśli chcesz napisać o jakimś temacie, ale brakuje Ci wiedzy, aby to zrobić, rozważ przeprowadzenie wywiadu z ekspertem i spisanie jego spostrzeżeń.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czy warto pozyskiwać linki z katalogów stron?

Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek (SEO) to obszar, który stale ewoluuje. Jednym z elementów, który budzi kontrowersje...